lördag 22 mars 2014

Change

Men wtf???
Jag har vaknat före 06 hela veckan - och känt mig såpass pigg att jag inte velat eller kunnat somna om. 
Första morgonen tänkte jag att det var tillfälligt. Andra morgonen tänkte jag att det nog var för att jag sover för dåligt. Tredje dagen började jag bli allvarligt orolig. Kunde det vara något permanent? Har jag blivit biten av motsatsen till en tse-tse fluga? Och nu - sju dagar senare - kan jag konstatera att det bara fortsätter. Efter att jag vaknat även 05:43 idag, på en lördag - så tänker jag att det här ska jag njuta av så länge det varar!
För att förstå storheten i den här förändringen, så behöver man bakgrunden. Och bakgrunden består av att jag varit morgontrött de senaste 35 åren.
Senare: Och det fortsätter. Underbart :)
Någon sa till mig: "du håller väl på att bli gammal". Ja, det pågår ju hela tiden. Inget konstigt med det. Men jag vet inte inte om jag tror på att den processen är ensamt ansvarig för den här tydliga riktningsförändringen. Istället ska jag titta på vad som hänt de senaste månaderna. Och här finns svaret, tror jag. Den energin den tidigare situationen kostade har jag fått tillbaka. Skatteåterbäringens tid är nu! Mot Sherwoodskogen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar