torsdag 6 mars 2014

Feng shui

Igår kände jag mig praktisk. Dottern hade namnsdag så vi åt finfika till middag. Mycket gott. Jag fengshuiade hallen. Fengshuia? Det är att punktstäda bort kökkenmödding som bara blir liggande - och stör. Hallen är en sån plats. Igår gick jag fram som en långsam vind över post, vantar, skidglasögon, lösa papperslappar, skor i högar, kläder som dumpats där av okänd anledning, återvinning osv. Kände mig väldigt lösningsorienterad där jag gick, av och an, kl 22 på kvällen. Jag toppade min praktiska kväll med att mha min sambos vassaste kniv (ett japanskt skrälle som jag kanppast använder annars - den är FÖR vass) skära av toppen på en ful vit toppluva av bomull. Så fick jag äntligen ett ok vitt hårband att använda på min yoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar